poniedziałek, 16 maja 2011

A PO JEDENASTE...

Nie będziesz miał cudzych dżinsów przede mną.

Starsza, z bezpośrednim powiązaniem do 10 Przykazań i jeszcze bardziej kontrowersyjna (tym bardziej, że była w innych czasach, kiedy społeczeństwo było mniej laickie), niż reklama House z mojego poprzedniego postu - 69 sposobów na zachowanie dziewictwa.

Oliviero Toscani, znany głównie jako twórca niezaprzeczalnie dobrych reklam United Colors of Benetton, stworzył ten plakat, opatrując go wspomnianym w nagłówku zdaniem. To otworzyło mu drogę do międzynarodowej kariery. To właśnie dzięki tej reklamie zaczął tworzyć kampanie dla Benettona, gdzie uzyskał całkowitą dowolność w ich kreacji.


Reklama ukazała się w 1970 roku przy pomocy Pirella. Była szokiem zarówno dla Kościoła Katolickiego jak i społeczeństwa. Kampania ta jest traktowana jako moment przełomowy we włoskim rynku reklamy. Był także drugi plakat - nieco mniej znany, z mniej kontrowersyjnym sloganem "Ten który mnie kocha, podąża za mną' - zdanie umieszczone było na wysokości bioder modelki.


Jest to kolejny przykład, kiedy seksualność miesza się z religią w reklamie ubrań. Być może jest to prosty przepis by stworzyć popularną znaną kampanię reklamową. Jedyne co trzeba zrobić to połączyć oba aspektyw  jednej reklamie, wykupić powierzchnię reklamową i trafić na podatny teren, wyczulony na tego typu kontrowersje. Cała reszta jest w rękach odbiorców - będą ją próbowali zablokować, co sprawi ją bardziej popularną; będą rozmawiali o reklamie z przyjaciółmi, co zwiększy liczbę odbiorców; i ostatni aspekt, najważniejszy z punktu widzenia korporacji, w końcu część z nich zdecyduje się na zakup ciuchów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz