sobota, 19 marca 2011

ROZMIAR MA ZNACZENIE

Rozmiar modelki ma znaczenie. Dla czytelniczek pism modowych na pewno.


Pewnie nie nadchodzi zmierzch modelek rozmiaru zero, które są ulubienicami światowych projektantów, ale coraz śmielej modelki rozmiaru '+' pojawiają się nie tylko na wybiegach, ale i na rozkładówkach największych pism modowych. 


Ciężko to nazwać trendem, ale gazety, które się decydują na pokazywanie kobiet o normalnych kształtach, zyskują sobie stałe grono czytelniczek. Kobiety coraz rzadziej chcą się utożsamiać z wychudzonymi modelkami, a same chcą być seksowne i być odbiorcami wielkiej mody. Jest to też dobra droga aby odróżnić się od innych pism, które wytrwale promują rozmiar zero.


Magazyn Look, który zanotował 0,5% wzrostu nakładu, po tym jak zdecydował się na pokazywanie naturalnych kształtów, Essential z zaskakującym średnim wynikiem 12,7 % wzrostu (pierwszy numer, w którym nie pozowały chude modelki odnotował 25% wzrost). Wydawca tego drugiego pisma - Jules Barton-Breck - powiedział, że chce robić magazyn bardziej dla czytelniczek, bez względu na rozmiar. Jak widać opłaciło się. Pomijając fakt chwytu reklamowego - wciąż takie okładki odbijają się głośnym echem w mediach na całym świecie, promowanie naturalnego rozmiaru może się opłacić nie tylko wydawcom, ale i projektantom. Wystarczy tylko przekonać kobiety, że każda może wyglądać dobrze, bez względu na to czy nosi rozmiar 8, czy 14.


Ben Barry, doktorant Uniwersytetu w Cambridge, dowodzi na próbie 3 tysięcy kobiet, że chcą one widzieć siebie na okładce, kobietę swojej rasy, ze swoim kolorem oczu, swoim kolorem włosów; niekoniecznie białą modelkę w rozmiarze zero. Nic dziwnego. Chęć bycia docenionym przez innych i bycia ucieleśnieniem piękna wygrywa. Bez względu na rozmiar.

3 komentarze:

  1. No i oby ta tendencja zaczynała dominować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oby pojawiały się i chude modelki i te normalnych rozmiarów i te rozmiarów '+', tak jak w normalnym życiu :).

    OdpowiedzUsuń
  3. warszawa czyta pudelka !

    OdpowiedzUsuń